Educació

Formació en ‘coaching’ educatiu de l’EOI Girona

S’ha finalitzat, tot i la Covid, un projecte europeu iniciat el juliol del 2018

L’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) de Girona ha participat en el projecte europeu Erasmus+ KA104 sobre coaching educatiu que va començar el juliol del 2018 i va acabar el mes de juliol passat, tot i la pandèmia i tots els entrebancs que ha suposat pel que fa a l’organització i execució del projecte, segons assenyalen fonts de l’EOI Girona. Es tracta d’un projecte centrat en la formació en intel·ligència emocional i s’emmarca dintre dels principis teòrics relacionats amb el model sistèmic i les teories de Gardner sobre intel·ligències múltiples i de Goleman sobre intel·ligència emocional.

L’objectiu és adaptar el coaching a l’educació permanent d’adults, aprofundint en el treball sobre les emocions en la pràctica educativa, dotant els docents d’eines per acompanyar els alumnes en l’adquisició de competències orientades al seu empoderament i autonomia en relació amb el seu aprenentatge. En aquest sentit, l’EOI Girona remarca que “si els professors compten amb més eines per acompanyar emocionalment els seus alumnes en el seu aprenentatge, aquests podran gestionar més eficientment tots els sentiments i emocions que envolten l’aprenentatge de llengües estrangeres”. Així, destaquen que els professors han de ser capaços d’ajudar els alumnes a “apaivagar les emocions menys afavoridores i donar més espai a les més positives a l’hora d’aprendre”. D’aquesta manera és més probable que els alumnes tinguin més èxit i que adquireixin coneixements amb més facilitat, amb una actitud més positiva i oberta. A més de l’EOI Girona, també hi han participat l’EOI de San Roque (Cadis), la Universitat de Màlaga, la Universitat d’Alacant i el CEP Algesires-La Línea. En total, més d’un centenar de professionals de l’educació. Les activitats de mobilitat s’han basat en cinc cursos estructurats amb continguts sobre programació neurolingüística, coaching i intel·ligència emocional i, en un d’ells, s’ha complementat amb estratègies de lideratge. S’han realitzat a les ciutats de Florència, Ljubljana, Bolonya i Viena. La Covid-19 va impedir que l’última formació a Atenes es pogués realitzar presencialment i es va optar per fer-la virtual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Els padrins de la immersió

barcelona

Els experts aposten per mantenir la immersió

Barcelona
Societat

Dies grans a Torroella

TORROELLA DE MONTGRÍ

A Castell-Platja d’Aro volen blindar l’horari escolar compactat

CASTELL-pLATJA D’aRO
salut

El certificat fa multiplicar les vacunacions

barcelona

Recta final del concurs d’idees per a l’eix central de Lloret

LLORET DE MAR

La fira del pessebre d’Olot torna durant quatre dies amb unes 80 parades

OLOT
PERE SALÓ
DIRECTOR TERRITORIAL DE VICEPRESIDÈNCIA I POLÍTIQUES DIGITALS I TERRITORI

“La idea és tenir el 2023 tots els municipis amb fibra òptica”

girona

Aleix Canalias, amb una fila